YouTube - raport dotyczący aktywności graczy na serwisie

Firma Google opublikowała bardzo ciekawy raport dotyczący aktywności graczy na serwisie YouTube.

Można się z niego dowiedzieć chociażby tego, że materiały stworzone przez społeczność są równie popularne, co nagrania publikowane przez wydawców i deweloperów. To jednak dopiero początek ciekawostek.

Na początek kilka słów wyjaśnienia. Dane dotyczą mieszkańców USA i zbierano je w latach 2011 - 2012. Zostały oparte na liście najpopularniejszych konsolowych gier według danych firmy analitycznej NPD z wykluczeniem produkcji dla dzieci i projektów typu fitness.

Jedną z ciekawszych informacji jest popularność nagrań tworzonych przez graczy po premierze produkcji. 50% wyświetleń materiałów wideo generowanych jest przed debiutem tytułu, przez zwiastuny zapowiadające projekt, gameplaye i trailery premierowe. 3% wyświetleń przypada na recenzje, a pozostałe 47% to dokonania społeczności (poradniki, przejścia gier, itd.). Co ciekawe, aż 39% to krótkie (czas trwania do 5 minut) filmiki wykorzystujące temat gier (różnego rodzaju parodie, np. twórczość ekipy Mega64).

W 2012 roku amerykańcy widzowie najwięcej czasu spędzali na YouTube podczas weekendów (18% wzrost w porównaniu do pozostałych dni tygodnia). Natomiast najpopularniejszymi miesiącami w ciągu roku były te przypadające na okres wakacyjny (czerwiec, lipiec, sierpień).

Z udostępnionych badań wynika, że Amerykanie najwięcej komentarzy zostawiają przy recenzjach, co z pewnością wiąże się z gorącą wymianą opinii i tradycyjnym informowaniem autora, „że się nie zna”. Sporą popularnością, wśród osób wyrażających swoje zdanie na YouTubie, cieszą się także zapowiedzi gier i materiały prezentujące rozgrywkę. Z kolei najwięcej polubień posiadają poradniki i opisy przejścia. Najwidoczniej przydają się wielu graczom.

Z innych ciekawostek warto wymienić, że na trzy wyświetlane nagrania, jedno odtwarzane jest na urządzeniach mobilnych (tablety i smartfony), a w porównaniu do 2011 roku, w 2012 ilość wyświetlanych materiałów związanych z grami wzrosła dwukrotnie.

Źródło:
"Góral" - GRY-OnLine


Klemens
2013-07-08 18:02:55